Korstmossen inventarisatie Hortus Haren

Voor alle overige zaken over mossen en korstmossen. Let op: stel geen vragen over de BLWG of organisatie van activiteiten. Zie hiervoor http://www.blwg.nl onder 'contact' of 'agenda'.
Koen Verweij
Contacteer:

Korstmossen inventarisatie Hortus Haren

Ongelezen bericht door Koen Verweij »

Hoi!

Ik ben Koen Verweij, een masterstudent ecologie aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Mijn studie zit (nu nog een paar weken, voordat we verhuizen) gevestigd in het Biologisch Centrum in Haren. Hiernaast is de Hortus Haren, de grootste Hortus van Nederland. Nu is deze Hortus jammer genoeg niet meer verbonden met de universiteit en is deze enkele jaren geleden failliet verklaard. Maar dankzij een kleine groep vrijwilligers wordt de Hortus nog steeds heel mooi onderhouden. Ik vind het zelf echt een van de mooiste hortussen die ik heb gezien (en heb er een hoop gezien in Europa).
Onlangs was ik weer in de Hortus met de onderzoeksgroep waar ik nu deel van maak (Community and Conservation Biology). De gids die wij toen hadden was een vrijwilligster die al jaren mensen rondleidt. Ze probeert momenteel de Hortus zoveel mogelijk goed in de aandacht te krijgen. Dit doet ze door mensen te zoeken (experts of amateurs) die een bepaalde organisme-groep in de Hortus kan inventariseren. Dit moet er toe leiden dat ze aan de directie duidelijk kan maken hoe bijzonder de Hortus is (en niet alleen door de planten). Het leek mij een leuke gelegenheid om mijn korstmossenkennis weer te verbeteren dus heb toegestemd om dit te doen.
Nu zoek ik andere amateur korstmossenkenners die misschien zin hebben om een keertje mee te gaan naar de Hortus Haren om me mee te helpen de korstmossen te inventariseren. Ik heb al afgesproken met Emile Apol om dit samen met hem te doen (sommige van jullie wel bekend). Zijn er nog andere mensen in de buurt van Groningen/Haren die het leuk lijken om een keer mee te gaan? Ik kan jullie voor halve prijs in de Hortus meenemen (ik heb zelf een vrijkaart gekregen).

Als je interesse hebt email me dan op kfverweij at gmail.com
Alvast bedankt!

Koen
Plaats reactie