Hallo, met Gonnie Eindhoven uit Emst. De reden dat ik hier ingelogd heb, is de volgende.
Ik verblijf sinds november vorig jaar regelmatig in Emst (Gelderland) in een recreatiebungalow. Daar zit een flink stuk bosgrond bij.
Het was een camping met gras. Ik wil er nu een mostuin van maken. De grond is een paar keer omgewoeld, i.v.m. het plaatsen van die bungalow. Ik heb toen bladeren (veel eikenblad) en eikels en naalden van dennebomen op het terrein
gelegd. Twee maanden geleden ben ik begonnen met het planten van stukjes mos (ik heb ze er behoedzaam uitgehaald)
op mijn terreintje. Dit zijn verschillende soorten. Alle plukjes gras die nu nog opkomen, haal ik uit de grond.
Mijn vraag is nu: Wordt het met geduld mosgrond? En kan ik dit proces, als het op gang komt, bespoedigen?
Graag zag ik uw reacties.
aanleg mostuin in Emst.
- Sparrius
- Site Admin
- Contacteer:
Re: aanleg mostuin in Emst.
Beste Gonnie,
Ik denk dat het wel gaat lukken met je mostuin. Zorgen dat de grond flink aangestampt is om te voorkomen dat er "onkruid" kiemt.
Verder zou het leuk zijn als je een foto kunt plaatsen. Er zijn erg weinig foto's van mostuinen te vinden op internet, terwijl veel mensen op zoek zijn naar informatie over dit onderwerp.
Ik denk dat het wel gaat lukken met je mostuin. Zorgen dat de grond flink aangestampt is om te voorkomen dat er "onkruid" kiemt.
Verder zou het leuk zijn als je een foto kunt plaatsen. Er zijn erg weinig foto's van mostuinen te vinden op internet, terwijl veel mensen op zoek zijn naar informatie over dit onderwerp.
Groeten, Laurens Sparrius
Re: aanleg mostuin in Emst.
Bedankt,heer Sparrius. Als het er enigszins op begint te lijken, dan stuur ik wel een foto. Gonnie.