Herdruk Mosflora

maken van preparaten, gebruik van materialen etc.
mar10rutten

Herdruk Mosflora

Ongelezen bericht door mar10rutten »

Afgelopen week kwam ik er achter dat de KNNV uitgeverij de Beknopte Mosflora van Nederland en België weer kan leveren! Dit als een "print on demand" versie (pocketboek met verlijmde rug). Het is een herdruk van de 2006 versie. Wel zag ik dat de fouten genoemd in de lijst met errata gecorrigeerd zijn in deze versie. Geweldig mede omdat het boek ook antiquarisch (bijna) niet meer te verkrijgen was.
mar10rutten

Re: Herdruk Mosflora

Bij het nader bekijken van de afbeeldingen in de herdruk viel me op dat er bij de schalen vaak een niet nader verklaarde W (wmm) opduikt. Als ik de afbeeldingen vergelijk met die uit de eerdere Nieuwe Atlas van Ned. Bladmossen van Landwehr zie ik dat je voor de w een 5 dient te lezen. wmm is dus bijv. 5mm. Er is dus klaarblijkelijk iets mis gegaan bij het scannen van de afbeeldingen. Ik weet niet of deze fout ook al in de uitgave van 2006 aanwezig was.
mar10rutten

Re: Herdruk Mosflora

Nog een druk/printfout in de print on demand versie van de "Beknopte Mosflora"; in meerdere afbeeldingen (bijvoorbeeld 56, 140, 141, om er slechts enkele te noemen) vind je het karakter ø, dit moet t (tak) zijn.
Plaats reactie