Het Fochteloerveen is vorig jaar voor een klein deel afgebrand. Als afstudeerproject kijk ik onder andere naar de vegetatie die nu in verbrand en onverbrand gebied groeit.
Ik heb een aantal foto's van mossen waar ik maar niet uit kom, iemand een idee?
Mossen in het Fochteloerveen
Re: Mossen in het Fochteloerveen
En tevens nog een foto van een soort waar ik ook niet uit kom.
Note: We hebben ze vroeg in het voorjaar (mei) moeten determineren, dus het zijn erg jonge mossen.
Note: We hebben ze vroeg in het voorjaar (mei) moeten determineren, dus het zijn erg jonge mossen.
Re: Mossen in het Fochteloerveen
Beste,
wsch. is je verslag al lang klaar etc.
[Fraai] veenmos zou wel eens Gewimperd veenmos kunnen zijn, die vormt na brand vaak dit soort sliertige takjes.
Foto Mos 2 lijkt me Grijs kronkelsteeltje,
Mos 3 is Breekblaadje, die vormt vaak massaal broedblaadjes na zo'n "ramp", lekker landje pik
Mos 4, met huikje is een Knikmos (scherpe plantjes) tussen Gewoon krulmos (de wittige onscherpe huikjes) een brand-pionier.
Benieuwd of je hier nog wat aan hebt...
wsch. is je verslag al lang klaar etc.
[Fraai] veenmos zou wel eens Gewimperd veenmos kunnen zijn, die vormt na brand vaak dit soort sliertige takjes.
Foto Mos 2 lijkt me Grijs kronkelsteeltje,
Mos 3 is Breekblaadje, die vormt vaak massaal broedblaadjes na zo'n "ramp", lekker landje pik
Mos 4, met huikje is een Knikmos (scherpe plantjes) tussen Gewoon krulmos (de wittige onscherpe huikjes) een brand-pionier.
Benieuwd of je hier nog wat aan hebt...
Rudi