Wij zijn op zoek naar een mossoort, die het goed zou doen op een graf.
Deze mossoort moet aan een aantal eisen voldoen: Hij moet heel laag blijven (de hoogte van de plantjes), want er komen letters op te liggen, die je nog moet kunnen lezen.
verder moet hij een mooi rustig (enigszins decoratief) oppervlak hebben,
je moet hem kunnen kopen op vinden in de buurt van Arnhem
weinig onderhoud nodig hebben en
gemakkelijk groeien op vrij arme grond met halfschaduw.
Wij zijn helemaal geen moskenners! Maar misschien is er iemand, die dit leest en die een tip voor ons heeft?
Alvast heel erg bedankt! Evelyn
welke mossoort past bij een graf?
- Sparrius
- Site Admin
- Contacteer:
Re: welke mossoort past bij een graf?
Beste Evelyn,
Het beste zou je een stukje mos van een andere (graf)steen kunenn afhalen. In de loop van de tijd groeit het mos. Om het groeiproces te versnellen, kun je de steen insmeren met een beetje vloerbare plantenmest. Een andere manier is om het mos fijn te malen in een keukenmachine er en een soort yoghurt/bier/mossenshake van te maken. Daarmee schilder je een vorm op de steen. Het mos gaat dan de komende paar jaar in die vorm groeien.
Het beste zou je een stukje mos van een andere (graf)steen kunenn afhalen. In de loop van de tijd groeit het mos. Om het groeiproces te versnellen, kun je de steen insmeren met een beetje vloerbare plantenmest. Een andere manier is om het mos fijn te malen in een keukenmachine er en een soort yoghurt/bier/mossenshake van te maken. Daarmee schilder je een vorm op de steen. Het mos gaat dan de komende paar jaar in die vorm groeien.
Groeten, Laurens Sparrius
Beste Laurens,
Wat een leuke tip! Ik zie het helemaal voor me - prachtig.
Maar weet U: misschien zijn er meer mogelijkheden, want op dit moment ligt er geen steen op het graf en dat blijft waarschijnlijk ook zo.
Dus dan beschik je over bosgrond. Wat denk U, dat dan mooi zou zijn?
Alvast heel hartelijk bedankt, Evelyn
Wat een leuke tip! Ik zie het helemaal voor me - prachtig.
Maar weet U: misschien zijn er meer mogelijkheden, want op dit moment ligt er geen steen op het graf en dat blijft waarschijnlijk ook zo.
Dus dan beschik je over bosgrond. Wat denk U, dat dan mooi zou zijn?
Alvast heel hartelijk bedankt, Evelyn
- Sparrius
- Site Admin
- Contacteer:
Ik dat geval kunt u het beste een grote pol mos uit het bos halen. Bij haarmos moet er een "kluit" worden uitgegraven. Bij kussentjesmos kan de pol van de grond worden geraapt.
Groeten, Laurens Sparrius
Dank u wel, hier kunnen we mee verder.
Hartelijke groet, Evelyn
Hartelijke groet, Evelyn